Головне територіальне
управління юстиції
у Дніпропетровській області

  • 49027, м. Дніпро,
    пр. Дмитра Яворницького, 21-А
  • +380 562 46-70-65
    факс: 39-85-91
  • info@dp.minjust.gov.ua
  • Прийомні години:
    Пн.- Чт. з 9.00 - 18.00
    Пт. з 9.00 - 16.45
  • Обідня перерва:
    з 13.00 - 13.45
Розмір шрифта:

УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ РОЗГЛЯДУ ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН ЗА 9 МІСЯЦІВ 2017 РОКУ


УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ РОЗГЛЯДУ ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН ЗА 9 МІСЯЦІВ 2017 РОКУ
Протягом 9 місяців 2017 року в Головне територіальне  управління юстиції у Дніпропетровській області надійшло  2285 звернень громадян,  проти 2582 за 9 місяців  2017 року, що на 297  звернень менше.
Звернення громадян надходили з наступних питань:
-         254 –  з питань роботи органів нотаріату (243 – 2016);
-         64 – з питань роботи  Управління реєстрації нормативно-правових актів, правової роботи та правової освіти (119 – 2016);
-         1656 – з питань роботи Управління державної виконавчої служби
(1857 – 2016);
-         65 – з питань роботи відділу розгляду звернень та забезпечення діяльності комісії з питань розгляду скарг  у сфері державної реєстрації (148 – 2016);
-         67  –  з питань роботи відділу державної реєстрації актів цивільного стану (105  –  2016);
-         85 – з питань відділу організаційної роботи, документування та контролю (14 2016);
-         94 –  з інших питань (96 – 2016).
 
             Протягом звітного періоду до Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області (далі – Управління) надійшло на розгляд 1656 звернень громадян, проти 1857  за аналогічний період минулого року, що на 201 звернення менше.
Так, кількість звернень громадян за 9 місяців поточного року та аналогічний період минулого року відображена в наступній таблиці (відповідно до порушених у них питань):
 
1
Питання, поставлені у зверненнях
2016
2017
Різниця
1.1
невиконання рішення суду про стягнення коштів
445
413
-32
1.2
невиконання рішення суду про стягнення аліментів
531
524
-7
1.3
з інших питань
482
393
-89
1.4
на дії державних виконавців
398
326
-72
1.5
стягнення соціальних виплат
64
21
-40
1.6
стягнення заробітної плати
18
41
+23
2
Із загальної кількості надано роз’яснення норм чинного законодавства
 
1851
 
1657
        -194
3
Всього
1857
1656
-194
           За 9 місяців 2017 року до відділу з питань нотаріату Управління з питань нотаріату та банкрутства Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області надійшло 254 звернення громадян (за     9 місяців 2016 року – 243).
Більшість звернень, які надійшли до відділу з питань нотаріату управління юстиції за 9 місяців 2017 року стосуються наступних питань:
§ роз’яснення вимог чинного законодавства – 45;
§ оформлення спадщини – 73;
§ посвідчення договору купівлі – продажу – 26;
§ щодо посвідчення згоди на тимчасовий виїзд  –  3;
§ посвідчення заповіту – 4;
§ вартість послуг – 7;
§ вчинення виконавчого напису - 7;
§ організація роботи – 3;
§ інші питання – 86.
         Із загальної кількості звернень, що надійшли на розгляд до відділу з питань нотаріату кількість звернень на дії:
o       державних нотаріусів - 93 звернення;
o       приватних нотаріусів – 116 звернень;
o       роз’яснень – 45 звернень.
Протягом звітного періоду до відділу розгляду звернень та забезпечення діяльності комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області (далі - Відділ) надійшло на розгляд 65 звернень громадян  (за 9 місяців  2016 року – 148).
Аналізуючи причини надходження звернень до Відділу встановлено, що більшість звернень фізичних та юридичних осіб містять прохання надати роз’яснення щодо переліку необхідних документів для реєстрації прав або процедури здійснення такої реєстрації, а також інших питань, які виникають у процесі державної реєстрації прав.
З метою покращення роботи по розгляду звернень громадян:
1.                Керівництвом та спеціалістами Відділу відповідно до затвердженого графіку проводиться прийом громадян.
2.                Керівництвом та спеціалістами Відділу здійснюється інформаційно – роз’яснювальна робота через засоби масової інформації відносно порядку проведення державної реєстрації прав.
3.                Спеціалістами Відділу проводиться детальна перевірка викладених у зверненнях фактів тощо.
       Протягом 9  місяців 2017 року до відділу державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції  у Дніпропетровській області
(далі – Відділ)
 на розгляднадійшло 67звернень  громадян, проти105звернень громадян за 9 місяців 2016 року.
       Серед основних питань, які порушувались у зверненнях громадян: надання інформації щодо адрес архівів державної реєстрації актів цивільного стану; виправлення помилки в свідоцтві  про народження доньки; внесення в Державний реєстр актів цивільного стану громадян даних про розірвання шлюбу; отримання у відділі державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області витягу на поховання; видача свідоцтва про розірвання шлюбу; проставлення апостилю; отримання документу, що підтверджує факт смерті особи; стосовно видачі повторного свідоцтва про смерть батька та оплати за нього; реєстрація дітей, без вказання у свідоцтві про народження по-батькові дитини; відновлення свідоцтва про народження матері; щодо роз"яснення  державної реєстрації шлюбу до 18 років; державна реєстрація шлюбу за добу;  видача свідоцтва про розірвання шлюбу;  внесення змін до свідоцтва про народження громадянства батька тощо.
    З метою покращення роботи з розгляду звернень громадян керівництвом та спеціалістами Відділу відповідно до затвердженого графіку проводиться прийом громадян, здійснюється інформаційно-роз’яснювальна робота через засоби масової інформації та проводиться детальна перевірка викладених у зверненнях фактів.
        Протягом звітного періоду до відділу з питань банкрутства Управління з питань нотаріату та банкрутства  Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області  надійшло на розгляд 27 звернень громадян  (за 9 місяців 2016 року – 25).
У зверненнях порушувались питання, зокрема, щодо: невиконання арбітражними керуючими належним чином норм Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», невиконання вимог ухвал суду, бездіяльність арбітражних керуючих при виконанні ними повноважень розпорядника майна, керуючого санацією або ліквідатора у справах про банкрутство, надання довідок арбітражними керуючими по отриманій заробітній платі     підприємств - банкрутів.
З метою запобігання та зменшення звернень на дії арбітражних керуючих відділом з питань банкрутства вживаються наступні заходи:
1. Спеціалісти відділу з питань банкрутства проводиться детальна перевірка викладених у зверненнях, скаргах фактів.
2. Крім того, начальником відділу з питань банкрутства та спеціалістами відділу ведеться постійна роз’яснювальна робота з арбітражними керуючими щодо застосування Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
          Протягом звітного періоду до відділу державної реєстрації  друкованих засобів масової інформації та громадських формувань  Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції надійшло на розгляд 9 звернень громадян  (за 9 місяців 2016 року – 30).
          У зверненнях, які були подані за звітний період порушено питання з приводу діяльності громадських організацій, а також щодо реєстрації та внесення змін.
У Відділі забезпечено кваліфікований, неупереджений, об’єктивний та своєчасний розгляд звернень громадян.
        За 9 місяців 2017 року до Управління персоналу Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області надійшло 23 звернення  від  громадян (за 9 місяців  2016 року – 13).
       У вказаних зверненнях порушувалися питання, зокрема щодо: правових підстав  звільнення державного службовця; суб’єктів подачі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, порядку заповнення; необхідності проходження деякими особами перевірки, передбаченої Законом України «Про очищення влади»; щодо внесення змін до наказу про звільнення; обліку загального стажу державної служби;  поновлення на посаді та виплати середньої заробітної плати за час вимушеного прогулу; отримання роз’яснення щодо необхідності подання декларацій осіб уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
За результатами розгляду заявникам були надані змістовні роз’яснення щодо застосування положень законодавства про державну службу та антикорупційного законодавства.
До сектору з питань запобігання та виявлення корупції Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області протягом 9 місяців 2017 року надійшло на розгляд 1 звернення (за 9 місяців 2016 року – 1): громадянки про невиконання посадовими особами Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області постанов адміністративних судів про поновлення на роботі, та перешкоджання їх виконання.
В даний момент звернення знаходиться на розгляді.
До відділу бугалтеського обліку та звітності Управління  фінансового та матеріально-технічного забезпечення Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області   за 9 місяців 2017 року надійшло на розгляд 6 звернень (за 9 місяців 2016 року – 4).
   У зверненнях порушувались питання щодо   надання довідок   про доходи, зокрема за 1999-2005 роки,  щодо виплати заробітної плати працівникам органів державної виконавчої служби у Дніпропетровській області, щодо питання заробітної плати, а саме надання інформації про заробітну плату тощо.
   У відділі бухгалтерського обліку та звітності пріоритетним є напрямок роботи щодо звернень громадян, забезпечується кваліфікований, неупереджений, об’єктивний та своєчасний розгляду звернень громадян, оперативно вирішуються порушені у зверненнях питання, задовольняються законні вимоги заявників.
        До сектору взаємодії з суб’єктами державної реєстрації та підвищення кваліфікації державних реєстраторів Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області протягом 9 місяців 2017 року надійшло 14 звернень громадян               (за 9 місяців 2016 року – 6).
        Питання, які були порушені у зверненнях стосувались: вирішення питання щодо технічної несправності електронної системи державного реєстратора; щодо оформлення паспорту в іншому районі міста; колективне звернення співвласників багатоквартирного будинку щодо діяльності голови ОСББ; звернення співвласників квартир будинку щодо можливого здійснення незаконної реєстрації юридичної особи – об’єднання співвласників багатоквартирного будинку; звернення щодо надання роз’яснень чи мають сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи статус об’єднань громадян; щодо права на земельну частку (пай) за земельним сертифікатом; щодо свавілля медичних працівників та аспектів перебування в медичній установі, а саме забезпечення фінансування лікування та належну післяопераційну терапію, розшуку осіб, отримання паспорту та приписного свідоцтва, відновлення свідоцтва про народження дітей; щодо оголошення подяки працівникам реєстраційної служби; щодо  приватизації кімнати в гуртожитку; щодо надання довідки про відсутність реєстрації підприємця тощо.
          Протягом звітного періоду до Управління нормативно-правових актів, правової роботи та правової освіти Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області надійшло на розгляд 64 звернення громадян (за 9 місяців 2016 року – 119).
Основні питання, порушені громадянами у зверненнях стосувалися роз’яснення механізму притягнення до дисциплінарної відповідальності суддів, реалізації та захисту права власності згідно Цивільного кодексу України, порядку отримання безоплатної вторинної правової допомоги, спадкових правовідносин, алгоритму отримання електронного цифрового підпису в Акредитованому центрі сертифікації ключів органів юстиції України, оскарження протиправних дій працівників комерційних банків, порядку звільнення від сплати судового збору, порядку надання відомостей з державного реєстру, поділу спільного майна подружжя, забезпечення службовим житлом військовослужбовців, порядку ліквідації юридичної особи згідно чинного законодавства, порядку відрахувань з пенсії тощо.
           За 9 місяців  2017 року до відділу судової роботи та міжнародного співробітництва  Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області  надійшло 11 звернень (за 9 місяців - 2016 року – 17),  а саме: звернення громадянина щодо повернення з території Російської Федерації дитини відповідно до положень Гаазької Конвенції 1980 року про цивільно-правові аспекти міжнародного викрадення дітей; звернення громадянина щодо роз’яснення порядку звернення до Європейського суду з прав людини; звернення громадянина  щодо роз’яснення порядку звернення до Європейського суду з прав людини; звернення громадянина щодо витребування документів про трудовий стаж з території Російської Федерації відповідно до положень Конвенції про правову допомогу та правові відносини по цивільним, сімейним та кримінальним справам 1993 року в редакції Протоколу 1997 року; звернення громадянки щодо питання стягнення аліментів з боржника, який перебуває на території США; звернення громадянки щодо виконання рішень українського суду про розірвання шлюбу та про стягнення аліментів на території Російської Федерації; звернення громадянина щодо відшкодування матеріальної та моральної шкоди; звернення громадянина щодо виконання рішення Європейського суду з прав людини тощо.
Відділом постійно вживаються заходи щодо недопущення порушень термінів розгляду звернень громадян, особлива увага приділяється зверненням, що надійшли під час проведення особистого прийому громадян. Якщо необхідно, громадянам надається первинна правова допомога щодо складення різного характеру заяв до інших компетентних органів, надаються зразки документів тощо.
       До сектору аналізу виконання договірних зобов’язань Управління фінансового та матеріально-технічного забезпечення Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області    (далі – Сектор) надійшло 1 звернення (за 9 місяців 2016 року – 0), з приводу співробітництва з Дніпропетровським академічним  обласним українським молодіжним театром та питань розповсюдження квитків серед працівників Головноготериторіального управління юстиції у Дніпропетровській області.
      До відділу матеріально-технічного забезпечення  Управління  фінансового та матеріально-технічного забезпечення Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області протягом  9 місяців  2017 року надійшло 2 звернення, а саме:
       звернення громадянина щодо облаштування пандусів біля приміщень відділів державної реєстрації актів цивільного стану у м. Кривому Розі.
       звернення громадянина щодо ремонту сходів, фасаду та облаштування прилеглої території  біля приміщення Довгинцівського районного у місті Кривому Розі відділу державної реєстрації актів цивільного стану.
        Відділом заявникам надані відповіді, що відповідно до кошторису Головного територіального управління юстиції  у Дніпропетровській області доходів та видатків на 2017 рік кошторисні призначення на облаштування прилеглої території  приміщення  ДРАЦС не передбачені. Крім того, було повідомлено, що питання проведення ремонтних робіт, зокрема, у ДРАЦС включено до пріоритетних напрямків роботи.
         Довідділу організаційної роботи, документування та контролю Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області (далі - Відділ) за 9 місяців 2017 року надійшло 85 звернень (за 9 місяців 2016 року – 14).
          З 85 звернень направлено за належністю 31 звернення громадян, оскільки питання порушені у зверненнях, не відносились до компетенції Головного територіального управління юстиції; 49 звернень відправлено заявнику, як такі що оформлені  без дотримання вимог чинного законодавства, 1 звернення визнано анонімним, оскільки  не зазначене місця проживання, не підписане автором та зі змісту  неможливо встановити авторство, та на 4 звернення надано роз’яснення згідно чинним законодавством.
        На усі звернення було надано відповіді у встановлені законом строки.
       Стосовно строків розгляду заяв і скарг громадян повідомляємо, що відповіді на звернення даються, в основному, в 15-денний термін.
        Право на звернення є одним зі складових елементів механізму забезпечення основних прав і свобод людини і громадянина. Діяльність Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області буде спрямована на подальше вдосконалення роботи зі зверненнями громадян, як одного із напрямів поліпшення соціально-політичної ситуації в суспільстві, а також на підвищення рівня поваги та довіри з боку громадян до органів державної влади та підвищення авторитету органів юстиції.