Головне територіальне
управління юстиції
у Дніпропетровській області

  • 49027, м. Дніпро,
    пр. Дмитра Яворницького, 21-А
  • +380 562 46-70-65
    факс: 39-85-91
  • info@dp.minjust.gov.ua
  • Прийомні години:
    Пн.- Чт. з 9.00 - 18.00
    Пт. з 9.00 - 16.45
  • Обідня перерва:
    з 13.00 - 13.45
Розмір шрифта:

Інформуємо...


Інформуємо...
Кадрові призначення
 
12 травня 2016 року Президент України підписав Указ № 209/2016 «Про призначення Юрія Луценка Генеральним прокурором України».
Вказане призначення стало можливим на підставі прийняття Верховною Радою України Закону України від 12 травня 2016 року № 1355-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності Генеральної прокуратури України» (дата набрання чинності - 12.05.2016, опубліковано в газеті «Голос України» 12.05.2016 № 86).
 Законом передбачено призначати Генпрокурором громадянина, який має вищу освіту, досвід роботи в галузі не менше п'яти років.
Також виключено з умов для призначення Генпрокурором норму про необхідність мати вищу юридичну освіту.
Діюче до цього моменту законодавство передбачало, що Генеральним прокурором України може стати лише особа, яка має повну юридичну освіту та досвід роботи в галузі не менше десяти років.
Новий Закон дозволяє реформувати Генпрокуратуру через можливість введення в органи прокуратури фахівців у галузі права без досвіду роботи в прокуратурі, а також дозволяє створити генеральну інспекцію, яка буде чистити корумповані кадри прокуратури.
Також Закон відтерміновує до 15 квітня 2017 року набуття чинності прокурорським самоврядуванням. Реальне прокурорське самоврядування може запрацювати лише після якісного оновлення кадрів.
Крім того, Законом вводиться зміна кваліфікаційних вимог до кандидата на посаду Генерального прокурора: громадянин України, який має вищу освіту або стаж роботи в галузі права та досвід роботи у законодавчому та/або правоохоронному органі не менше п’яти років.
 
 
 
За інформацією інтернет-видання «Тиждень.ua» Ека Згуладзе пішла з посади заступника голови МВС.
Тепер Ека Згуладзе очолить спеціальну групу радників.
Кабінет Міністрів звільнив Еку Згуладзе з посади першого заступника голови Міністерства внутрішніх справ за її проханням. Про це написав у Twitter голова МВС Арсен Аваков.
Станом на 13.05.2016 на 12.00. на офіційному веб-сайті Уряду відповідна інформація не міститься.
За словами Міністра, Згуладзе залишиться працювати в МВС.
 
 
 
Зміни стосовно діяльності органів юстиції
 
У зв’язку з ліквідацією районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції, а також з метою приведення нормативно-правових актів у відповідність до норм чинного законодавства щодо повноважень Головних територіальних управлінь юстиції в частині проведення органами юстиції перевірок стану правової освіти, стану правової роботи та систематизації законодавства, Міністерством юстиції України наказом від 22.04.2016 № 1196/5 внесено відповідні зміни до:
 
 
-        до Порядку проведення органами юстиції перевірок стану правової освіти, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 14 листопада 2011 року        № 3325/5;
-        до Порядку проведення органами юстиції перевірок стану правової роботи та систематизації законодавства, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 18 січня 2012 року № 91/5.
 
 
11 травня 2016 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 27 квітня 2016 року № 326 «Про внесення змін до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2016 року № 99 «Про реформування територіальних органів Міністерства юстиції та розвиток системи надання безоплатної правової допомоги», зокрема змінами передбачено:
-        включення відділів державної виконавчої служби та відділів державної реєстрації актів цивільного стану районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції до структури відповідних головних територіальних управлінь юстиції та утворення бюро правової допомоги в структурі місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги;
-        покладення виконання функцій з державної реєстрації громадських об'єднань, їх відокремлених підрозділів, громадських об'єднань, що не мають статусу юридичної особи, місцевих та первинних професійних спілок, їх організацій та об'єднань, структурних утворень політичних партій, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, місцевих організацій роботодавців та їх об'єднань, з підтвердження всеукраїнського статусу громадського об'єднання на відповідні головні територіальні управління юстиції.
 
 
13 травня 2016 року набрав чинності наказ Мін’юсту від 27 квітня 2016 року                    № 1235/5 «Про внесення змін до Інструкції з ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян».
Змінами передбачено, що витяг з Реєстру видається на білому аркуші паперу формату А4 (210 х 297 міліметрів) без використання спеціального бланка, засвідчується підписом посадової особи та скріплюється печаткою відповідного відділу державної реєстрації актів цивільного стану. У випадку отримання витягу з Реєстру шляхом безпосереднього доступу такий витяг видається без засвідчення підписом та скріплення печаткою. Також встановлено, що наявний залишок спеціальних бланків використовується реєстратором в повному обсязі.
 
 
За інформацією з офіційного веб-сайту Координаційного центру з надання правової допомоги, в рамках розширення системи безоплатної правової допомоги Бюро правової допомоги розпочнуть працювати по всій Україні з 1 вересня.  Про, це було повідомлено Міністром юстиції України під час брифінгу в Українському кризовому медіа центрі. Раніше передбачалось розпочати роботу Бюро з 1 липня. 
Наразі триває конкурс з відбору кандидатів на посади начальників та/або заступників начальників бюро правової допомоги. Найбільше заявок надійшло від претендентів у Львівській (229 заявок), Київській (187 заявок), Дніпропетровській (182 заявки) та Вінницькій (178 заявок) областях.
 
 
 
 
 
 
Загальне законодавство
 
Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман у вівторок провів нараду з питання виконання Постанови Кабінету Міністрів України № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади».
Учасники наради обговорили проблемні питання, пов'язані із реорганізацією низки контролюючих державних служб, що передбачено Постановою Кабінету Міністрів № 442, а також заходи, які необхідно вжити для завершення ліквідації чи створення нових органів.
Прем'єр-міністр України зауважив, що в Україні досі не завершений процес трансформації низки державних структур, що було передбачено прийнятою 10 вересня 2014 року Постановою Кабінету Міністрів про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади.
На нараді зазначили, що з моменту прийняття Постанови припинено діяльність 2-х з 18 органів та утворено 5 органів з 7 передбачених.
Також було зазначено, що до цього часу не було розпочате функціонування Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками та Державної інспекції енергетичного нагляду через те, що не було призначено керівників органів.
Крім того, завершенню ліквідації Держсільгоспінспекції заважали не вирішені питання передачі функцій контролю за експлуатацією та технічним станом, а також реєстрації і обліку машин сільськогосподарського призначення.
Учасники наради обговорили питання забезпечення функціонування Держпродспоживслужби, ліквідації Держінвестпроекту, а також припинення територіальних органів центральних органів виконавчої влади на тимчасово окупованих територіях в Автономній Республіці Крим та Донецькій і Луганській областях. У цьому контексті Голова Уряду доручив Мінекономрозвитку і Мін'юсту внести пропозиції щодо можливих шляхів розв’язання проблеми використання майна територіальних органів.
Прем'єр-міністр поставив завдання завершити процеси реорганізації державних служб до 1 липня та закликав профільних міністрів до персональної відповідальності.
 
 
У Міністерстві охорони здоров`я України відбулася нарада з питань створення Державної установи «Центр громадського здоров’я МОЗ України» та реорганізації Держсанепідслужби України.
Центр громадського здоров'я розглядається як база для посилення функцій епіднагляду за інфекційними та неінфекційними захворюваннями. Серед іншого, планується запровадити сучасні інструменти для забезпечення епіднагляду у реальному часі, у тому числі запровадження інформаційних систем, розроблення та впровадження оновлених тренінгових програм для системи громадського здоров'я в цілому, покращення матеріально-технічної бази.
Експертна робоча група з міжнародною участю з питань розробки концепції/стратегії розбудови системи громадського здоров’я, створена за ініціативою МОЗ розробила відповідні законодавчі та нормативно-правові акти у вказаній сфері.
Наразі ведеться робота щодо формування структури та штатного розпису державної установи «Центр громадського здоров'я МОЗ України» та їх погодження із закладами, установами та підприємствами, що реорганізуються.
 
 
За інформацією інтернет – видань Центральна виборча комісія (ЦВК) призначила проміжні вибори народних депутатів України в чотирьох одномандатних виборчих округах. Про це йдеться в повідомленні відділу взаємодії із засобами масової інформації секретаріату Комісії.
Станом на 13.05.2016 на 12.00. на офіційному веб-сайті ЦВК відповідна інформація не міститься.
На черговому засіданні ЦВК було призначено проміжні вибори народних депутатів України в округах № 27 (Дніпропетровська область), № 85 (Івано-Франківська область), № 151 (Полтавська область), № 206 (Чернігівська область) на 17 липня 2016 року.
Вибори були призначені у зв'язку з достроковим припиненням повноважень народних депутатів: Філатова, Насалика, Кутового і Атрошенко, обраних в зазначених округах.
Виборчий процес в цих округах почнеться з 18 травня 2016 року, коли відповідна постанова буде опубліковано.


 
Національна поліція почне переатестацію керівництва обласних управлінь поліції 11 травня, і планує завершити її до липня.
Три комісії будуть атестувати від 25 до 45 керівників кожного управління. В цілому атестацію пройдуть поліцейські 16 областей.
При проведенні атестації на кожного поліцейського керівника сформують так зване «досьє». 
Комісії будуть вивчати не тільки інформацію по кожному поліцейському, який проходить атестацію (декларації, дані з відкритих джерел), а й інформацію про роботу претендента на своїй посаді. Зокрема, буде вивчатися статистика резонансних справ в регіоні і роль керівника в їх розкритті.
З 11 травня починається атестація керівного складу поліції Чернігівській, Черкаській, Вінницькій, Житомирській і Херсонській областей.
При підготовці роботи комісій вдалося усунути нюанси, які дозволяли колишнім співробітникам, які не пройшли переатестацію, поновлюватися на своїх посадах через суд.
Раніше було прогнозовано, що переатестація поліцейських закінчиться через шість місяців, а на реформу структури в цілому необхідно до п'яти років.
 
 
Президент України Петро Порошенко 10 травня 2016 року підписав Указ                         № 200/2016, який передбачає приєднання України до Міжнародного агентства з відновлюваних джерел енергії (IRENA).
Приєднання до IRENA дозволить Україні подавати заявки в Абудабійській фонд розвитку (АDFD) для отримання пільгових кредитів на проекти з поновлюваних джерел енергії.
Також Україна матиме доступ до всієї наявної в IRENA інформації по використанню поновлюваних джерел енергії, результатами новітніх досліджень, передового досвіду, прогресивних механізмів фінансування розвитку відновлюваної енергетики.
IRENA створено в 2011 році. Його діяльність спрямована на забезпечення швидкого переходу до сталого використання відновлюваних джерел енергії в глобальних масштабах. В даний час членами IRENA є 144 країни і ще 31 країна подала заявку на приєднання до організації. Бюджет IRENA на 2016-2017 роки становить $ 46 млн.
 
Новини регіону
За інформацією Дніпропетровської ОДА у селищі Ювілейне відкрили Центр надання адмінпослуг – перший у цьому році та поки єдиний серед усіх 16 об’єднаних територіальних громад регіону.
Найближчим часом такі пункти відкриють в Апостолівській міській та Богданівській сільській громадах, а також у двох районах Дніпродзержинська.
У планах – створити центри надання адмінпослуг (ЦНАПи) в усіх 16 об’єднаних територіальних громадах області. Селище Ювілейне – перша ластівка.
 У центрі надаватимуть більше 70 найбільш популярних адмінпослуг – від оформлення субсидії до прописки. Це перші переваги децентралізації та суттєвий внесок у розвиток об’єднаної громади. Центр надання адмінпослуг у Ювілейному відкрився за адресою: вул. Будівельників, 18.